Direktlänk till inlägg 4 maj 2016

Barnvakt

Av Erika Green - 4 maj 2016 21:57

Fick sovmorgon idag. Det var välbehövligt ska jag säga. Gick dock upp strax efter 9. Men men.
Hade ett möte idag med min handledare på Heart, dps och nav. Min saksbehandlare på nav är tydligen sjukskriven typ 1 år så chefen på nav dök upp på dagens möte. Bra att han stoppar in när det behövs. Vi kom överens om att han skulle ha min sak fram tills min är tillbaka. Vet inte helt om jag är så nöjd med det faktiskt... Har en stark känsla av att han inte förstår mig helt. Kanske inte så konstigt då han bara mött mig 2 gånger. Tror han behöver läsa upp sig angående mig. Hade egentligen hoppats att jag skulle få fram mitt budskap ordentligt idag, lyckades inte helt ändå. Dom har tydligen fått för sig att jag kommer bli 100% "frisk" bara jag hittar rätt medicin mot mina smärtor. Försökte ändå förklara Örebro dom alla 3 idag att denna prosessen med min kropp å mitt psyke inte tar 6 månader. Den kommer att ta år. Även om jag hittar mediciner som dämpar smärtan kommer det ta mig lång tid att klara träna upp kroppen. Och tyvärr har inte psyket med smärtorna att göra. Får väl bara hoppas på att han inser fakta före han pressar mig för långt igen så att jag går på ytterligare än smäll!

Blev bestämt att jag skulle hämta Melissa på dagis idag och passa henne inatt och imorgon. Tyckte då att det var lättare att vara hos syrran. Så här har vi vart idag. Busungarna har skött sig exemplariskt för att vara dom! Sofia kommer hem om ca 45-60 min. Nu är det The 100 på tv :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Green - 3 maj 2016 19:04

Förra veckan fick jag samtal från sjukhuset att jag fått godkänt till att börja på dom nya medicinerna. Fick en tid idag för att lära mig hur jag ska sätta dessa sprutor på mig själv framöver.  Men först hade jag fått tid till att ta röntgen av hjä...

Av Erika Green - 13 april 2016 22:08

Denna helgen har verkligen varit fullbokad!   Startade redan på onsdagen. Då var det dags før vaccination och sedan yoga. Eftersom jag inte visste att man får både ont och en arm som ær oanvändbar så tänkte inte jag på det. Yogan gick som den gjo...

Av Erika Green - 5 april 2016 20:06

Vaknade I morse med tät näsa. Kände mig inte förkyld eller nått, bara näsan som vad tät. Jihu.. Smart som jag är också så hade jag ställt klockan på 7.30 istället för 6.30. Så jag gick upp 7.45 eftersom att jag alltid znoozar 15 min. Bara ja men sma...

Av Erika Green - 4 april 2016 23:59

Hade återbesök på revmatologiska i kristiansand idag. Hade 2 tider. Först hos en fysioterapeut och sen hos läkaren. Fysioterapeuten var väldigt bra. Han var faktiskt svensk! Började prata om olika typer träning och sånt. Sen skulle vi mäta hur myc...

Av Erika Green - 2 april 2016 21:51

När jag kom hem inatt kunde jag absolut inte sova. Det bara gick inte. Blev såklart akut hungrig, så tog å åt 2 bananer. Det ska kunna hjälpa mot sömnen med eftersom banan innehåller melatonin, som är kroppen egentligen "sömnmedel". Nej då. Ville ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards