Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Sverige

Av Erika Green - 13 april 2016 22:08

Denna helgen har verkligen varit fullbokad!


Startade redan på onsdagen. Då var det dags før vaccination och sedan yoga. Eftersom jag inte visste att man får både ont och en arm som ær oanvändbar så tänkte inte jag på det. Yogan gick som den gjorde. Hade nog satt mer pris på den om jag hade haft en fungerande arm.

På torsdagen när jag vaknade var jag dålig... Men var bara att bita i det sura äpplet och sätta sig i bilen och köra mot Sverige.

Resan tog ca 4 h men kändes som en evighet.

Sara kom strax efter mig och då var det att få i oss lite mat, byta kläder och så iväg på månadsmöte med LR. Fick goda tips på vad jag själv kan prova för att försöka hjälpa min kropp. Fantastiska människor!

På fredagen åkte vi först och besökte mamma. Inte sett henne på länge kändes det som, och sist jag såg henne gick inte alls bra. Gick bättre denna gången. Hon såg mycket bättre ut med. Älskade mamma!

Efter det åkte vi till en vän som fick en bebis för inte så länge sedan. Bebismys!! Trevligt att se henne igen.

Sedan var det till Torp för att möta min bror Andreas. Inte sett han heller på länge. Å sen var det ner till Göteborg för att lämna varor och hälsa på min älskade Kosovo! Där blev det god mat och massa skratt. 

På lördagen gick vi upp tidigt för att göra oss klara till LR Power Meet.

Wow för ett evenemang! Hög puls och ett fantastiskt program! Dessa evenemang missar jag inte hädanefter utan en kamp! hehe.. 

Olof Röhlander var inbjuden, och jag tror jag skrattade i 1 h av 1,5h! Ångrar inte att jag köpte hans böcker. Tog egentligen en del bilder från dagen men väljer att inte lägga dessa ut här. 

Så Jocke, du får 10 av 10 poäng för detta evenemang! ;)

Jag ångrar inte en sekund på att jag lät Sara övertala mig att skrivas in i LR. Har hamnat i ett team som är helt fantastiskt alltså! Trots att jag är konsulent från Norge hade dom fixat så att jag med kunde ta del av erbjudandena som var. Det ska ni ha tusen tack för! Ni är grymma!

På söndagen skulle vi sova ut, ingen sov längre än 9... 

Packade ihop allt och så drog vi på en loppis en snabbis. Sen kollade jag färjor och bestämde att jag ville ta nästa så då var det bara att börja färden hem igen. Handlade en del på båten... oooppsss! Jaja.. Lite får man unna sig ibland ;)

Så allt som allt har denna helgen varit helt otroligt bra! högt tempo dock men det var det värt. 

Återhämtar mig fortfarande så därför det tog ett par dagar innan jag skrev.. 

Nu får det bli lite serie med hjärtat för jag lägger mig ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Green - 4 maj 2016 21:57

Fick sovmorgon idag. Det var välbehövligt ska jag säga. Gick dock upp strax efter 9. Men men. Hade ett möte idag med min handledare på Heart, dps och nav. Min saksbehandlare på nav är tydligen sjukskriven typ 1 år så chefen på nav dök upp på dagens...

Av Erika Green - 3 maj 2016 19:04

Förra veckan fick jag samtal från sjukhuset att jag fått godkänt till att börja på dom nya medicinerna. Fick en tid idag för att lära mig hur jag ska sätta dessa sprutor på mig själv framöver.  Men först hade jag fått tid till att ta röntgen av hjä...

Av Erika Green - 5 april 2016 20:06

Vaknade I morse med tät näsa. Kände mig inte förkyld eller nått, bara näsan som vad tät. Jihu.. Smart som jag är också så hade jag ställt klockan på 7.30 istället för 6.30. Så jag gick upp 7.45 eftersom att jag alltid znoozar 15 min. Bara ja men sma...

Av Erika Green - 4 april 2016 23:59

Hade återbesök på revmatologiska i kristiansand idag. Hade 2 tider. Först hos en fysioterapeut och sen hos läkaren. Fysioterapeuten var väldigt bra. Han var faktiskt svensk! Började prata om olika typer träning och sånt. Sen skulle vi mäta hur myc...

Av Erika Green - 2 april 2016 21:51

När jag kom hem inatt kunde jag absolut inte sova. Det bara gick inte. Blev såklart akut hungrig, så tog å åt 2 bananer. Det ska kunna hjälpa mot sömnen med eftersom banan innehåller melatonin, som är kroppen egentligen "sömnmedel". Nej då. Ville ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards