Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Barnkalas

Av Erika Green - 2 april 2016 21:51


När jag kom hem inatt kunde jag absolut inte sova. Det bara gick inte. Blev såklart akut hungrig, så tog å åt 2 bananer. Det ska kunna hjälpa mot sömnen med eftersom banan innehåller melatonin, som är kroppen egentligen "sömnmedel". Nej då. Ville inte sova iallafall. Somnade inte före klockan var 5 ca! Då skulle jag egentligen upp med Aylo runt 7 ca. Som tur var tog Kim och gick upp med han så jag fick sova ett par timmar till. I sådana lägen är det ovärderligt att ha en partner som ställer upp utan diskussion.

Kl 14 var det dags för barnkalas till min systers dotter som blir 3 om ett par dagar. Självklart blev vi lite senare, men men.
Fick lite mat och så tårta å kaffe.
Aylo var väldigt osäker och ville inte släppa min sida, han kände sin inte trygg. Så blir han ofta när vi är i sällskap som det är mycket folk han inte känner. Tillslut lyckades en att dra han med i leken! Härligt för honom! Men vet inte helt hur jag ska få han trygg och inte så osäker?
Ex: jag skulle ut och röka, han ville varken in eller ut. Dörren stog öppen så jag stog ett par meter utanför så att han kunde se mig. När jag hade halva kvar skulle en annan in men såg inte att Aylo stog där och höll koll på mig, så hon var påväg att stänga dörren. Fick stoppat henne före hon stängde den och förklarade varför den måste vara öppen lite till. Då fick han panik och började gråta! Bara att kasta ciggen å in å förklara för honom att ingen fara skedd, mamma är här och damen visste inte att han var där och höll koll på mamma! Lugnade sig lite då men ändå! Får så ont av han! Det värsta är att jag var likadan när jag var liten. Vet inte om jag var så liten som han men kommer ihåg att jag fick fullkomligt panik om jag inte visste vart mamma och pappa var!
Kommer ihåg en gång när vi var och handlade på LL:S (Willys). Det var mamma, pappa, Sofia, Andreas och jag. Helt plötsligt var alla borta! Jag fick sån panik att jag bara satte mig vid en pall med varor och störtlipade fram till Sofia och Andreas hittade mig! Då fick jag sitta på vagnen mellan pappas armar resten av handlingen!
Så detta är ju något Aylo måste ha ärvt från mig!? Eller vad tror ni? Någon som har goda tips? Lägg en kommentar! Var gärna anonym om du vill!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Green - 4 maj 2016 21:57

Fick sovmorgon idag. Det var välbehövligt ska jag säga. Gick dock upp strax efter 9. Men men. Hade ett möte idag med min handledare på Heart, dps och nav. Min saksbehandlare på nav är tydligen sjukskriven typ 1 år så chefen på nav dök upp på dagens...

Av Erika Green - 3 maj 2016 19:04

Förra veckan fick jag samtal från sjukhuset att jag fått godkänt till att börja på dom nya medicinerna. Fick en tid idag för att lära mig hur jag ska sätta dessa sprutor på mig själv framöver.  Men först hade jag fått tid till att ta röntgen av hjä...

Av Erika Green - 13 april 2016 22:08

Denna helgen har verkligen varit fullbokad!   Startade redan på onsdagen. Då var det dags før vaccination och sedan yoga. Eftersom jag inte visste att man får både ont och en arm som ær oanvändbar så tänkte inte jag på det. Yogan gick som den gjo...

Av Erika Green - 5 april 2016 20:06

Vaknade I morse med tät näsa. Kände mig inte förkyld eller nått, bara näsan som vad tät. Jihu.. Smart som jag är också så hade jag ställt klockan på 7.30 istället för 6.30. Så jag gick upp 7.45 eftersom att jag alltid znoozar 15 min. Bara ja men sma...

Av Erika Green - 4 april 2016 23:59

Hade återbesök på revmatologiska i kristiansand idag. Hade 2 tider. Först hos en fysioterapeut och sen hos läkaren. Fysioterapeuten var väldigt bra. Han var faktiskt svensk! Började prata om olika typer träning och sånt. Sen skulle vi mäta hur myc...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards