Alla inlägg under juni 2012

Av Erika Green - 21 juni 2012 14:13

Då har man vart på Aylos 6-veckors kontroll:-)Han väger idag 5355 g och är 60 cm lång! Så han växer så de knakar den lille sötnosen:-)läkaren lyssna på hjärtat och lungor och de va fint, böjde benen och dom va bra! Sträckte huvudet åt bägge håll för att kolla att han inte är för stel eller har för korta muskler och senor i nån sida! Eftersom Aylo alltid ligger med huvudet åt höger måste jag sträcka ut åt andra hållet men han va inte för kort, men så han inte blir:-) och så att han inte blir platt på ena sidan bara utan så att huvudet får rund och fin form:-)Han hade jätte fina rörelser och rör sig mycket och bra:-) han har fin klar blick och fäster även blicken bra! Ja, de va inget negativt med lille Aylo! Både läkaren och helsesyster tycker han är jätte fin! Han är strax under normal på kurvan för vikt, och strax över för längden! Precis som jag va och alltid har varit:-) mamma upp i dagen min lilla fina pojke<3När jag skulle ta av han kläderna för att vägas så vänta jag en stund med blöjan eftersom att han gärna kissar annars, men kom inget kiss så la han på vågen och självklart kissar han då så blev en fin pöl på golvet;-) haha... Sen sov han så fint genom hela samtalet med helsesyster! Fick en ny tid om två veckor innan hon går på semester så får se hur mycket han gått upp till dess;-) pratade med min läkare innan jag åkte till kontroll för tänkte boka tid till en kontroll för mig och samtidigt skaffa prevention till mig så inga fler barn kommer nu! Har bestämt mig för spiral men de ville inte hon sätta in så hon skicka en på recept och även som en nässpray som ska hjälpa mig få igång mjölken helt igen! Sen skulle hon prata med en gynekolog som ringer mig om tid! Bra service man får i detta landet!:-) så hoppas får en tid nästa vecka redan! Eftersom jag knappt har mjölk kvar så kan ju allt sättas igång igen mycket fortare och eftersom ägglossningen är innan första mensen så vet man ju inte när! Haha skrattar om jag blir gravid igen! De hade ju vart typiskt!:-PNu sitter jag och väntar på att hjärtat ska komma! Aylo sover så gott så!<3

...

Av Erika Green - 18 juni 2012 17:17

Ett tag sen jag blogga nu:-P inte haft tid känner jag! Haft fullt upp med Aylo! Lille Aylo bara växer och växer! Får nog snart gå upp både i blöjstorlek och kläder! Tror dock ej jag kommer få tbax mjölken helt tyvärr:-( han blir inte mätt hur länge jag än låter han ligga! Så får ge han ersättning i tillägg:-/ Måste erkänna att jag trilla dit med rökningen igen:-/ röker dock ej så som jag gjorde förr! Utan började sist jag va i Sverige! Tog tre cigg på fylla, helgen efter de feströkte jag och tog några få under veckan. Köpte ett paket i fredags och de hade jag hela helgen! Men har bestämt mig för att om jag känner för en cigg, så tar jag en cigg! Ja jag vet att de e jävligt dumt, men får bara vara så:-P slutar helt när jag känner att allt e helt topp igen! Ja jag vet jag e en svag människa! Men jag oskadd helt enkelt inte vara stark för allt längre så då släppte jag på de!;-)ja, imon blir en tråkig dag! Usch! Då ska jag till tvedestrand och hälsa på Gullet! Vi ska ta en ridtur och sen skriver vi kontraktet! Usch kommer bli tungt! Men men! De e de bästa för henne känner jag! Önskar jag kunde haft henne kvar! Hon e verkligen en häst jag tyckte mycket om! Men dom kan ge henne de jag inte kan! Men men...Va och provred ett Islandssto förra veckan! En helt underbar dam va de! Blev kär i den hästen! Hon passar mig perfekt! Ägaren till henne kommer till helgen en tur så hoppas hoppas! Just nu sitter jag hos svärföräldrarna, Kim håller på med nya bilen, medans jag väntar på att syrran ska komma hem så man kan åka dit en sväng:-)

Av Erika Green - 12 juni 2012 16:21

Jag har bestämt mig för att jag inte ska följa nån annans pipa längre! Ska gå efter min egen! Är så trött på att alla andra säger till mig vad jag ska göra, hur jag ska göra de eller vad jag ska köpa och varför!!

Vill jag ha en ny soffa, så köper jg en ny soffa! Och jag köper den jag vill ha! inte den alla andra vill ha!

Sättet jag sköter min son på är de allra bästa! Ingen annan kan sköta min son bättre än mig! För ingen annan känner honom som jag gör! Vet precis varför han skriker o vad han vill! Så låt mig sköta honom på mitt sätt!

Nä jag har inte många vänner! Största anledningn till de är att folk helt enkelt inte tål att jag verkligen säger precis vad jag tycker o tänker! Men dom jag har e ju verkligen riktiga vänner! Dom kan ta att jag kanske tycker dom gör idiotiska saker o dom tål o höra de! Precis som jag tål höra från dom att jag me gör fel! Så trött på folk som säger att dom e trött på folk som inte kan vara ärliga! Och så är man ärlig o då e inte de bra heller! Kan man inte ta sannigen så håll bara käften om att du vill a den då! Jag är inte rädd att säga nått till nån! Och de har jag fått ta konsekvenserna för många gånger! men hellre de än att va oärlig! De är helt ekelt inte mig! Så ta mig för den jag e eller håll dig borta ur min väg!

Jag kan inte ens skriva vad jag vill på facebook för att de blir bråk!? Haha... Om du inte gillar vad jag skriver så följ mig inte då!! Inte svårare än de:P Därför fick jag starta en blogg! Kan lova att d blir kriget för att nån inte tål de jag skriver här me:P men men.. då orkar jag inte bry mig längre!!

Nä nu sa jag ta hand om min underbara son o mina hundar:D

Älskar min fina Aylo<3

Av Erika Green - 10 juni 2012 00:59

Har haft en jätte trevlig helg!

Vi fick barnvakt i fredags till i morse så vi kunde fira mig:)

Va ett väldigt gott gäng här o hade de skit skoj! Fram till helvettet bröt lös:P Självklart blev de bråk! Va annars! Valde att inte lägga mig i alls eller ens gå in o se vad som hände! Usch va trött jag blev på att dom inte kunde bete sig bättre som vuxna människor! Som tur va så fanns de en del här som stoppa de hela! innan mitt kök blev helt raserat:P

Förutom de va e verkligen skoj:P Va lagom full o go hela kvällen:P Halv tre tror jag sista gänget gick så då satte jag mig o lyssna på musik med dom två som sov här:P Gick o la mig halv 4:)

Vaknade först av kramp i vaden!! AJAJAJ!! Satan va ont de gör:P Somna om o vakna av mjölkstockning:P Fruktansvärt trevligt när huvudet kändes som de vägde 1 ton:P Vi gick upp vid 10 o började städa här. De behövdes! Golven hade fått ett lager med alkohol o såg verkligen ut som kriget:P MEn vi hjälptes åt så gick rätt fort att städa ändå:)

Barnvakten va snäll o kom o lämna Aylo vid ett så vi slapp köra o hämt honom. Gud så jag saknat honom! Hemskt att lämna ifrån mig honom, men fruktansvärt bra va hon med barn som hade honom så de e ju en trygghet:P Han hade skött sig jätte fint o vart jätte lugn:)


Kim efbjöd sig att ta Aylo inatt så jag kunde ta några öl ikväll med syrran o en kompis från Sverige som e på besök hos syrran:) Trevligt trevligt:) Kim kör dom hem nu så får passa på att skriva snabbt då:P

Nu blir de att göra sig klar för natten o lägga sig o sova! Ska sova som en gris!! Go natt;)

Av Erika Green - 7 juni 2012 18:18

Jag o hjärtat va på IKEA en sväng igår:)

Svärmor tog Aylo. Fick köpt oss nytt salongbord, tavlor, tv-benk o massa annat smått o gott:) Aylo fick en ny bilmatta o en bil man hänger på väggen med två krokar på:) Gick jätte brao va en jätte trevlig tur med vackert väder. Stannade i Arendal på vägen hem o hämta hjärtats nya bil:) Ja de va ett skratt som förlängde livet:P

Stack hem o lämpa av allt o sen åkte vi o hämta Aylo:) Han hade skött sig jätte bra:)

Väl hemma började vi (mest Kim) att ändra om i vardagsrummet:P Gud så bra de blev med de nya o allt han ändra o satte upp:) Super nöjd:)

Aylo somnade när vi gick upp, ingen aning om va klockan va då?? Men han sov till halv 6 i morse igen:) Duktig han e min fina prins:D Hoppas de fortsätter så nu.

Älsklingen jobbar kväll så tur jag har Aylo o hundarna, annars hade de vart väldigt ensamt här:P


Av Erika Green - 6 juni 2012 08:19

Aylo somnade runt 12 inatt tillslut! Trodde aldrig han skulle sova! Han va vaken hela dagen igår! Sov bara några minuter åt gången... Busunge:P Han vaknade inte fören 5.30 i morse:D Hr skönt som helst! Sen sov han till 7:P Helt okej:) hoppas han somnar till lite nu så jag hinner duscha fort:) Älskar min lilla Aylo<3

Av Erika Green - 5 juni 2012 19:20

Jag flyttade hem igår igen:D Har längtat hem så va skönt fast lite konstigt:P

Aylo vknade 4 inatt och har inte velat sova sen dess typ!! Han har sovit en kort stund åt gången o så vaknat!! Slitsamt! Fast nu kanske han sover jävligt gott inatt??!! Man kan ju hoppas:)

Av Erika Green - 5 juni 2012 17:58

Hade en helt underbar helg i Sverige:) Tack Kikki o Carro för de:) Skönt att veta att Gjafar har de bra me:) Han gillar sina mediciner o hoppas dom börjar värka nu snart. Va helt underbart att rida honom igen! Fast måste sätta annat bett i munnen på honom! Synd om både honom o Bella! Får ta me de när jag åker ner nästa gång.

Vägen hem gick hur bra som helst! Aylo sov hela vägen!

Sov hemma hos svärföräldrarna för Aylo hade kontroll klockan 13 o Kim jobbade så hade ingen bil! Aylo har bara gått upp 130g på en vecka... Inte så mycket men han har gått upp i allafall! Ända sen vi började med medicinerna har han vart grinig, han får ont i magen stackaren! Ändå ger jag honom så lite jag bara kan... Som tur e så e han snart klar med sina. Dock måste jag gå på mina till nästa onsdag så hoppas inte han reagerar på dom för mycket!

Efter kontrollen vade babygrupp kl 13.30:) Jätte trevligt! Va jag och två till. Nästa träff blir den 20 juni:) Skoj o komma ut lite o träffa andra med bebisar:)  


Haha:) Hade våran egna lilla babyvakt i bilen på vägen hem:) Tror Enzo tycker om Aylo väldigt mycket:)<3

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards