Alla inlägg under september 2012

uff

Av Erika Green - 20 september 2012 00:27

Inte bloggat på ett tag nu. Hänt en hel del men orkar verkligen inte skriva allt.
Mår väldigt illa typ hela dagarna, ont i magen, ryggen och i ögonmusklerna? Så fort jag tittar åt ett håll värker det i ögonen. Yippie! Hoppas verkligen detta ger sig snart!
Så glad att jag har min lille prins:)

Av Erika Green - 11 september 2012 21:12

Ja i lördags kväll kom första hästen.
Lilla Hufa. Ett Islandssto på 22 år, men hon känns som en unghäst. Otroligt känslig och fin att rida. Hon ska få vila tills helgen tänkte jag, så jag får lära känna henne på backen först:) värkar otroligt go fast lite bortskämd kanske? Lite svårt för att stå still och sånt men de lär hon sig snart. Blir till att sätta igång henne sakta med tanke på åldern.
Idag kom den andra hästen, Nora kallas hon. Kommer inte ihåg hela namnet! Ett Lippizaner sto på 2 år som jag har på foder för att ha sällskap till Hufa. Otroligt fina e dom! Hälsade på varandra med ett litet tjut och sen fortsatte beta som ingenting. Så detta kommer gå bra! Lite ovant nu när hästarna är hemma! Trodde aldrig de skulle ske att dom kom hem! Men gud så skönt! Blir ännu bättre sen när jag kan börja rida med! Här kommer bilder på dom. Ska ta bilder i morgon på Hufa utan täcke.

Av Erika Green - 11 september 2012 21:12

Ja i lördags kväll kom första hästen.
Lilla Hufa. Ett Islandssto på 22 år, men hon känns som en unghäst. Otroligt känslig och fin att rida. Hon ska få vila tills helgen tänkte jag, så jag får lära känna henne på backen först:) värkar otroligt go fast lite bortskämd kanske? Lite svårt för att stå still och sånt men de lär hon sig snart. Blir till att sätta igång henne sakta med tanke på åldern.
Idag kom den andra hästen, Nora kallas hon. Kommer inte ihåg hela namnet! Ett Lippizaner sto på 2 år som jag har på foder för att ha sällskap till Hufa. Otroligt fina e dom! Hälsade på varandra med ett litet tjut och sen fortsatte beta som ingenting. Så detta kommer gå bra! Lite ovant nu när hästarna är hemma! Trodde aldrig de skulle ske att dom kom hem! Men gud så skönt! Blir ännu bättre sen när jag kan börja rida med! Här kommer bilder på dom. Ska ta bilder i morgon på Hufa utan täcke.

Av Erika Green - 8 september 2012 13:18

Ja. I veckan har det hänt lite grann ja!

Måndag:
I måndags va det babyträff. Vi blev bara tre stycken, men va gör de? Ingenting! Hade ingen bil så Kim körde ner mig så körde Mari hem mig:) snällt av henne!
När jag kom hem hade inte Kim köpt nån middags mat och vi hade typ inget hemma! Hittade kotletter i frysen så fick bli de med pasta, sås och grönsaker! Gud så gott med kotlett igen!

Tisdag:
Då va det 4 månaders kontroll för lille Aylo. Kim körde mig dit. Lillen har gått upp nästan 1 helt kilo och växt 2,5 cm på 1 månad! Så nu väger han 7925 och är 65,5 cm! Min duktiga lille prins! Hon tyckte att han va jätte fin och utvecklas bra:)
Eftersom Kim har börjat jobba kväll mellan 14-00 och den andra bilen vart sönder så här jag inte haft bil. Men snälla Mari hade kontroll precis innan mig så hon sa att hon kunde köra hem mig! Efter kontrollen drog ja och Mari till Anja en sväng! Super trevliga tjejer!

Onsdag:
Ja detta va den ända dagen denna veckan jag typ inte gjorde en sak! Satt hemma med lillen och kollade på "Rederiet" och tog de lugnt. Lagade lasagne till middag!

Torsdag:
Jag och Kim åkte en sväng till hans mamma för han skulle försöka fixa den andra bilen. Fick inte ordning på de så han ringde nån som viste precis hur man gjorde. Hus lätt som helst va de ju självklart! Men men.
Tyckte lillen lät väldigt rosslig i lungorna så ringde läkarstationen och bad om tid, fick de direkt! Men självklart lät han ju jätte fin när vi väl kom dit! Men eftersom att inte dom minifomdropparna hjälpte mot hans mage och gnällighet, och jag inte tål mjölkprotein så tror jag han med han nån form av allergi för de så sa det till henne, hon ringde apoteket och bad dom ta fram nån ersättning som inte innehåller det. Satan va dyrt de va med den! En burk kostar 225 kronor! Norska med! Men läkaren sa att om jag tycker detta hjälper ska jag ringa henne för då hjälper hon mig och pratar med HELFO för då kan dom täcka kostnaderna för de så jag får så kallat blått recept på de! Så man kan ju hoppas!
Kim köpte kycklingvingar och en räkbaguette till mig! Älskar han ännu mer ibland;)
Städade hela huset och sen vid 18 åkte jag ner till Anja! Vid 20-21 kom Mari! Gud så jag trivs med dom två! Jätte snälla och roliga! Ärliga människor! Va ju så trött på alla dessa falska människor här som är i min ålder och yngre! Skönt att äntligen träffat två jag verkligen tycker om och trivs med:-D

Fredag:
Åkte till svärmor vid 11. Kim städade garaget och bilen. Sen vid 15 lämnade vi lillen där och tog min transport, åkte och köpte säckar sen vidare till Grytings sågverk och bad om att få köpa spån. Tog sånt smått fint istället för kutterspån. Tog 5 säckar och betalade 35 kr! Billigt!
Sen åkte vi till Tvedestrand för att köpa hö! Köpte 14 balar för 700! Inte billigt tänkte jag för 50 kr styck! Men dom va rätt stora och välpackade! Så inte så dyrt ändå! Får köpa rundbalar senare! Åkte hem och började fixa i ladan! Hällde ut spån i lösdriftsrummet, jag och Kim hjälptes åt att flytta allt annat som inte är häst saker! Sen har vi ju ladusvalor med så Kim kom på idén med att sätta upp en presenning som skydd för höet! Bra! Sen fixa vi strömmen till hagen!

Idag:
Inte gjort nått än mer en frukost! Kim tog lillen i morse! Ska duscha nu, Anja ska passa lillen sen så vi får fixa de sista! Sen kommer första hästen ikväll!

Av Erika Green - 2 september 2012 12:50

Då har ju självklart lille terrorn Enzo börjat med massa ohyfs! Häromdagen såg jag att han hade markerat på två ställen inne! Sen igår precis efter att han va ute sprang han upp och markera på ett nytvättat lakan som låg på ett bord och lite hängde ner! Igår sov lille Casandra hos oss, så vi hade en tältsäng som stod inne i vårat (Aylos) sovrum. Självklart när jag vaknar i morse så här han bajsat en gång på golvet, två gånger i tältsängen och kissat i tältsängen! Kim fick ta ut hundarna och jag städa efter terrorn! Kim gick ner med Aylo idag så jag fick sova extra. När jag vaknar vid 10-10.30 så har den lille f*n på nått sätt dragit ut laddaren ur jacket och bitit sönder den i tusen små delar! Min frukost tog han med så fort han fick chansen den lille f! Så nu har jag bestämt mig att han ska klippas! Tycker det är jätte tråkigt för ville avla med honom för han e ju så sjukt fin och go annars, men har bestämt att jag inte kan ha en hund som markerar, bajsar, och biter sönder allt han kommer åt! Får bara hoppas på allt i världen att de hjälper att klippa honom! Annars kommer jag ångra ihjäl mig! Men men... han e ju så jäkla fin min kille terror! Här kommer en bild på han!

...

Av Erika Green - 1 september 2012 15:55

Exakt just nu har jag bara ap tråkigt! Kim är nere i garaget och skruvar på bilen, medans jag står upp hos hans mamma som passar Theo och jag väggar Aylo i vagnen för att han ska sova lite.
Tidigare idag va vi nere med firebirden på heia för e ju utställning där på dagen och massa stånd, på kvällen är det tivoli. Va på tivolit igår kväll med Casandra medans Grete passa Aylo. Va rätt kallt tillslut.

I måndags åkte min älskade Pilf tillbaka till Sverige igen, körde henne till färjan i Sandefjord. Saknar henne jätte mycket! Va så skoj när hon va här! Linnitinni åkte med me hit t Norge men hon åkte ju på fredagen istället!
Pilf va jätte snäll och hjälpte mig att göra färdigt hela hagen till hästarna. Dom jäkla rådjuren hade ju rivit halva tråden! Så vi koppla ihop båda hagarna så slipper jag göra det själv sen. Tack för de hjärtat! Ända som fattas nu är strömmen och sätta på grinden. Får gå och kolla hagen en gång nu till veckan.
Jag, Pilf, Kim och Aylo va ju på bilträff i Sandefjord i söndags med! Trevligt!

Lille Aylo växer och lär sig nya saker hela tiden känns de som! Nu börjar han bli riktigt tung att gå och bära på. Jag har ju fortfarande problem med bäckenet sen graviditeten! Får ta och gå till terapeuten snart för blir bara värre och värre!

Ikväll tror jag bara jag, Kim och Aylo har myskväll med god mat och en bra film.
Här kommer lite bilder på lillen med.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards