Alla inlägg under maj 2014

Av Erika Green - 14 maj 2014 10:09

Igår var jag på undersökning för cystan. Som tur var var det en gynekolog som jag har haft tidigare här så bara det var ju en trygghet. Var eganska öm i vänster äggledare? Men cystan var borta!? :D hur det har gått till har jag ingen aning om men glad blev jag i alla fall! Ville nästan ljubla högt där inne. Ömheten kom av ägglossning. Men allt var normal och såg bra ut så det var ju himmla skönt!
Nu kanske jag kan bli lite lugnare i tankarna igen och få sova gott och lugnt!
Var även på besök/möte hos Dps igår, hon sa att kag låg lite lågt på värdena angående dom nya tabletterna. Så vi bestämde att om jag inte blir "stabil" nu igen efter oron över cystan är väck så får jag säga ifrån så får vi eventuellt öka dosen :)
För övrigt är allt bra här i huset. Aylo är en busunge som vanlig :P härligt men barn asså! En vacker dag när jag kan börja jobba igen o så så ska jag allt få övertalat Kim till en liten till ;) En till vill jag verkligen ha:)
Hästarna är fulla i energi, som är näst intill omöjlig att få ur dom. Vi gör sllt för att få dom att aktivera dom både fysiskt och psykiskt men nä då. Fulla i fan är dom ändå. Fast positivt är det ändå. Nä nu ska jag lägga mig och vila! Är jätte trött! Hoppas ni får en fin dag :)

Av Erika Green - 9 maj 2014 20:54

Skrev ju sist att jag skulle blogga om hur undersökningarna gått.
Var inne på sjukhuset i tirsdags förra veckan för att ta ultraljud på njurarna efter njurstenen. Allt såg bra ut igen och hon kunde inte hitta något mera som tur och skönt var. Fick ju dock vänta 1,5 h på tiden till läkaren. Visste inte riktigt varför jag fått en sån tid men men. Helt onödig var den ju med eftersom han bara konstatera vad hon på ultraljudet sagt. Sa även att jag måste dricka mycket vätska, alltså rent vatten. När jag tänker efter så dricker jag ju en kopp te till frukost och nån kopp kaffe på dagen o sen en kopp te till kvällsmat igen, men inget rent vatten alls!! Hmm? Det är ju kanske inte så bra. Kanske, det är inte bra. Tycker ju om vatten men ändå dricker jag det inte??

Den sista tiden har jag börjat bli mer o mer grinig och lätt irriterad igen. Funderat på varför och trott att det kanske är medicinerna som börjar avta? Men kom fram till att det måste vara på grund utav denna cystan som så trevligt bestämt sig för att sitta på min äggstock, när jag äntligen blev kvitt den andra jag slet med i flera år, jo då sätter den sig där istället. Tröttsamt. Ibland undrar jag om jag någonsin bara kan ha en välfungerande kropp utan massa smärtor o Skit? Kanske nån gång...
Jaja. Gynundersökningen för cystan blir på tirsdag. Läkaren ska göra ett gynekologisk ultraljud har jag fått veta. Tur att det inte är värre än så! Dock är jag ju super nervös för vad han ska säga om denna lille krabat! Med min tur blir jag nog inte förvånad!
Så jag lovar att uppdatera på tirsdag kväll om hur det gick och vad han sa :)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards