Alla inlägg under augusti 2012

Av Erika Green - 24 augusti 2012 05:56

Va på baby grupp igår i alla fall! Skulle va på måndag men då kunde inte jag, eftersom att två vänner e här från Sverige och dom åker ju på måndag, så känns dumt att åka iväg samma dag som dom ska åka!
Men va trevligt det är på dom träffarna! Så kul att träffa andra med så små barn, som man kan fråga om tips och allt möjligt! Ångrar verkligen inte att jag började i den gruppen! Lille Aylo skötte sig jätte fint! Va lite grinig en gång men inte konstigt när blöjan va bajsig;) haha det är fyra bebisar i gruppen, två pojkar och två flickor, och lägger vi dom på golvet, (självklart på en filt eller nått) då är dom två söta små flickorna på lille Aylo i ett! Hehe ser så sött ut:) dock inte alltid dom är lika snälla mot han:P
En av vännerna följde med igår för att se hur det är på en sån träff. Lite trevligt!
Ha! Jag och Kim gjorde en deal igår! Att om han fick hålla på med bilen igår och idag för att fixa den och slippa sina timmar han ska ha Aylo, så skulle han ta han bägge nätterna nu i helgen! Haha utan tvekan att jag går med på den! Plus att han ska ta sina timmar under dagarna i helgen med! Herre gud så jag längtar till att få sova! Ska sova som jag aldrig gjort förr! Hehe ibland är han inte så smart min lille prins! Tur för mig de!

Av Erika Green - 23 augusti 2012 06:36

Fick höra igår att en person här har gått och snackat massa skit om mig till massa folk. På grund av det har jag ännu svårare att försöka få vänner. Det är ju ingen hemlighet att jag inte har några vänner här i Norge! Men vad är vitsen med att gå och snacka massa om mig när den här personen inte ens känner mig? Jag fattar de verkligen inte?. Jag vet ju att en anledning till att jag har svårt för att få vänner är för att jag tydligen är "för ärlig"!? Men hålla eller? Ursäkta mig att min mamma inte lärde mig ljuga, förlåt för att hon lärde mig att inte vara falsk utan att vara ärlig, för med ärligheten kommer man längst! Fakta!
Haha tycker det är lite komiskt ändå! Inga vänner för att man är ärlig!? Kan ni då förstå hur otroligt falska människor är här omkring!? Nej de e inte så att jag måste ha vänner här! Jag överlever,jag lovar! Tror inte jag vill ha vänner om dom ska vara falska mot mig heller..
Dom i våran baby grupp tycker jag mycket om! Fast dom är ju lite äldre än dom här fjortisarna!
Sen har jag blivit så otroligt trött på att folk här går och pratar om hur jag ser ut? Först va jag för tjock! Och nu är jag för smal! Jag hade ett mål efter att pojken föddes,och de va att gå ner till 60, för det va det jag vägde innan jag blev gravid ca! Nu har jag nått det målet och till och med lite till! 59 kg väger jag nu! Jag är super nöjd. Men att få höra dagarna i ända att man nu är för smal och ser för jävlig ut är .börja tröttsamt! Anledningen till att folk här snackar skit om mig och hur jag ser ut är ju enbart för att dom är svartsjuka! Dom som sagt att jag är för smal,dom är för feta själva! Dom som klagar på mitt och kims önskar dom med kunde få ha så fin gård, fina bilar och underbara hästar och hundar!
Nä nu ska jag sova några/någon timme till. Beror på vad pojken vill;)
Här kommer en bild på mitt underbara hjärta!

Av Erika Green - 22 augusti 2012 07:44

Nä nu va det länge sen jag skrev här. Inte bra! Har haft fullt upp verkligen. Men kan ju dra lite kortfattat vad som hänt senaste veckan typ!
Jag och Aylo åkte till Sverige förra söndagen. Under denna veckan har han lärt sig att vända på mage helt utan problem! Han har börjat hålla flaskan helt själv, dock klarar han bara några sekunder! Men ändå! När han ligger på mage har han börjat dra benen under sig och drar sig framåt samtidigt! Inte jätte långt kvar tills han lär sig krypa nu! Framtänderna uppe är på väg,en liten bit kvar men ändå!
I söndags va hans dop! Va jätte stressad över det! Men gick jätte bra verkligen! Skriver om de i ett eget inlägg nån dag;)
Men men, i måndags när jag åkte hem följdel Jeanette och Linn med och ska stanna här en vecka om inget händer!
Precis matat Aylo för andra gången i natt. Första gången va vid 4! Nä nu måste jag försöka sova nån timme till så länge buspojken tillåter det;)

Av Erika Green - 10 augusti 2012 23:22

Jaha ja! Idag tog jag min sista cigg! Känns faktiskt skönt! Slippa lägga massa dyra pengar på sån idioti! Och ja jag kommer klara de utan problem! Allt handlar enbart om man vill eller inte! Dom som skyller på att dom "inte kan" för att dom "rökt för länge" har helt enkelt inte viljan helt! Och så jäkla enkelt är det!
Nä nu ska jag sova så god natt!

Av Erika Green - 9 augusti 2012 23:06

Aylo fick sin 3 månaders vaccination idag! Gud så han skrek! Fast så fort hon gett andra sprutan gick jag lite med han och då va de ju inte så farligt ändå:P hehe han e för söt han. Va på kontroll med han i måndags,skulle egentligen fått dom då men hon ville inte ge fören jag vart hos läkaren med han för han har vart väldigt gnällig och massa annat ett tag. Hon bad mig köpa minifom droppar till honom för blod värdena va fina och kisset fint me. Så hon kunde inte hitta något fel på honom. Hon trodde tänderna va på väg så får bara hoppas! Om de inte hjälper med dropparna trodde hon de kunde vara att han har bildat en form av mjölkproteinallergi! Får verkligen hoppas att de inte e de och att dropparna hjälper!
Han har inte vart grinig eller nått alls av vaccinet idag som tur och skönt är! Kanske kommer i morgon!?
Hoppas inte!
I onsdags (igår) hade vi baby grupp! Super trevligt! Blir om två veckor igen! Ska bli skoj! Trevligt att umgås lite med andra mammor med små barn:)

Älsklingen lagade nått nytt idag som vi aldrig smakat förut, Maggie juicy lax! Väldigt gott, fast den stod inne lite för länge. Hade band pasta och Kim hade gjort sås men jag tog creame fresh till! Super gott och man blir så otroligt mätt!

Nä nu blir de sova för mig och hjärtat! Lillen sover redan, han e så duktig så!

Av Erika Green - 6 augusti 2012 09:56

Idag är det kontroll för lillen igen! Känns som om att de va ett tag sen nu! Undrar hur mycket han har växt?! Massor gissar jag!
Haha vilken söt liten familj.
Älsklingen har börjat jobba idag på sitt nya jobb. Hoppas allt går bra för han!
Aylo ligger i sin vippestol och kollar på tv, Sparco tror att han e en liten hund så han har knött ner sig i lilla Enzos bed! Enzo ligger på soffryggen så han kan hålla koll på allt och alla samtidigt,och jag äter lite frukost! Haha

...

Av Erika Green - 3 augusti 2012 13:50

Ibland undrar jag om jag nånsin kommer få reda på hela sanningen om vad som hände?! Tror inte de! Men kommer jag att klara av ovissheten? De värsta är att de bara kommer upp i huvudet, alla dessa frågor! Jag mår dåligt av att inte veta svaret, men blir ledsen av att höra svaret! Vad är då bäst? Att inte veta och må dåligt? Eller att veta och va ledsen? Varje gång de kommer över mig längtar jag hem, hem till mina vänner! Att ha någon att prata med de om! Någon som kan lyssna och förstå! Det är inte samma att prata över de via telefon! De hjälper bara ytterst lite tyvärr! Detta är så otroligt svårt! Hoppar bara att de en dag slutar komma upp massa jobbiga frågor i mitt huvud!

Av Erika Green - 2 augusti 2012 17:52

Ingen jätte rolig dag idag:( Pratade med förra ägaren igår och vi kom fram till att de bästa för Nemos skull och våran säkerhet va att avliva honom:( så Kim ringde våran veterinär i morse och fråga vad han tyckte då,han sa att avlivning va de bästa. Så frågade när han hade tid att ta honom,och han sa nu typ! Så jag gjorde mig färdig så åkte vi till våran veterinär och Kim ville inte me in för han hatar sånt så jag tog "lille" Nemo och gick in! Han fick munkorg på direkt och sen två sprutor med lugnande! När han satte andra sprutan morrade Nemo så tur vi hade den på! När Nemo va helt borta tog jag av han halsbandet och sa hej då!:( aldrig roligt de där! Tyckte inte veterinären heller! Fruktansvärt synd på en så fin och lydig hund! Men när man har en liten bebis på 3 månader vågade vi inte ha han kvar heller! Och de beteendet är inte normalt:(
Kim ska va glad att han hade handskar på sig! Annars hade de gått riktigt illa! Men nu blev de ytligt! Lille Sparco va ju med rädd för honom! När Sparco ville leka sa Nemo ifrån vilket är okej,men när Sparco redan lagt sig på rygg i underläge så attackera Nemo honom ändå! De är ju inte normalt!:(
Klandrar verkligen inte förra ägaren, för dom har gjort ett super bra jobb med honom! Otroligt tacksam över att dom va så behjälpliga med Nemo efter de som hänt! Tusen tack för de!
Kommer sakna honom! Även fast vi inte haft
Han länge så satte han sina spår!
Vila i frid nu "lille" Nemo!<3

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards