Alla inlägg under oktober 2012

Av Erika Green - 28 oktober 2012 15:33

Red ut en sväng på Hufa idag. Hon skötte sig jätte bra men kändes lite stel i hela kroppen? Kanske för att hon stått i en vecka
Nu? Har i alla fall bestämt mig för att raka henne på halsen och mellan frambenen och kanske bogen eftersom hon svettas så otroligt mycket för typ ingenting! När hon blir så svettig och måste stå inne tills hon torkare får hon ju stå inne typ hela dagen för att hon aldrig torkar typ. Pratade med förra ägaren om det och hon hade med gjort det nu i två år för hästens skull. Bara att torka av henne med en handduk och ha på henne ett täcke dom dagar det är riktigt kallt! Ska bara hitta fram en lång förlängningskabel så jag kan ha maskinen i kopplad hela tiden för batterierna tar slut så fort annars. Så det blir morgondagens sysselsättning. Om jag hinner! Har ju ett möte med så får kanske bli på tisdag? Aja det måste ske nu snart innan jag rider igen har jag bestämt!

Lille Aylo växer och växer. Dock har han vart grinig och sovit dåligt sen han fick vaccinationen men förhoppningsvis vänder det snart.

Av Erika Green - 23 oktober 2012 13:13

Tränade med att köra med min hästtransport förut:) jag och hjärtat skulle åka och hämta ved. Gick jätte bra. Lyckades till och med backa utan problem. Gud så duktig jag är! I morgon blir det ännu mer träning för då blir det att åka och hämta hö. Fast då blir det en hel del svårare körning. Mycket mindre, smalare och krokigare väg. Tror dock inte jag kommer klara att backa till transporten där för där är det smalt. Men får prova och se om det går. Kanske jag klarar det jätte bra?!
Resten av dagen blir väl till att få in all ved och göra i ordning lite här på gården. Tror jag ska ta ut hästarna ur hagen och låta dom beta lite på gräsmattan så dom får i sig lite färskt gott gräs :)

Av Erika Green - 21 oktober 2012 10:02

Åh æntligen har jag fått tag i min hovslagare! Herregud! Har førsøkt få tag i honom jætte længe! Nu e det verkligen behov før lilla Hufa att få korta in tån och rættas upp! Ska bli skønt att kunna træna henne ordentligt i både dressyr och tølt! Ett under att hn klarar tølta så bra som hon gør med dom hovarna:P hehe undra då hur det blir nu nær hon får dom fixade? intressant!

red ut en svæng i fredags utan sparco så jag kunde få kænna igenom henne lite. hon va så otroligt duktig! orkade tillochmed hålla lång form i galoppen! de e min flicka de! helt sjukt att tænka på hur gammal hon egentligen ær?! det kænns som att rida en unghæst nær man rider på henne! vældigt kænslig och kan æven vara lite lættstressad! men gud så go hæst! ångrar inte en sekund att jag valde att ta henne:D

lippizanaren går det med bra med:) man mærker att hon ær unghæst:P vældigt nyfiken men ændå lite skeptisk. men gud så go hon ær! helt underbart att bara gå ut i hagen och stælla sig mot hennes bog under halsen och mysa:)


sparco lægger fortfarande inte på sig! har børjat ta med honom nær jag ær ute och rider før att han ska få mer træning och springa av sig! det tycker han ær jætte skoj. han ær verkligen jætte duktig! springer fot med hufa hela tiden! hehe han ær helt slut nær vi ær tillbaka:P

lille enzo har jag nu bestæmt mig før att kastrera! vældigt dominant liten sak! pissar inne i stort sett varje natt! markerar inne, kan stælla sig o pissa på sparco ute om sparco sitter ner! næ han ær helt extremt dominant! det orkar jag inte med! inte riktigt snællt mot honom heller tycker jag! måste bara få ihop pengarna till det!


Aylo væxer så det knakar! nu ær han snart 6 månader, næsta fredag om jag ingte minns helt fel?! då ska jag ta sånt hand- och fotavtryck i gips på honom:) har en sån som står i skåpet och væntar:)

på 5 månaders kontrollen vægde han 8535 g och va 68,5 cm lång:) då fick han æven andra dosen med vaccin! usch va hemskt det æe nærhan ska få det:( men bra gick det. han fick feber på kvællen och har egentligen vart lite dålig sen dess. haft høg feber en kvæll, sover sæmre på nætterna, vaknar mycket och sover oroligt, hostat vældigt, haft dålig apptit! ja listan kan gøras lång! men men. får bara hoppas på att det slæpper nu snart! ær det inte bættre innan torsdag tar jag upp det med helsesyster nær vi ska dit att han vart konstig!

næ nu blir det gosa med aylo medans kim ær ute och grejar:) sen e det min tur att gå ut och stæda stallet och mocka:)

Av Erika Green - 7 oktober 2012 18:18

Red ett lite hårdare pass på Hufa igår. Jätte duktig är hon och tölten är jätte fin. Hon fick vila idag! Tror jag ska rida varannan dag!? Tog och gjorde i ordning i stallet och sånt istället:)
Gick en promenad med älsklingen, Aylo och hundarna:) synd att det blåste så mycket bara. Men men.
Igår när jag skulle rida bestämde jag mig för att prova bettlöst på henne och ta med Sparco, men hon blev rädd för något nedanför backen så fick släppa hunden och springa upp för backen igen. Då ser jag en jätte stor älg komma springandes så bara ropar massa på hunden så han inte ska få vittring på älgen. Gud så rädd jag blev! Satan va stor den va!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards