Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Dagens

Av Erika Green - 5 april 2016 20:06

Vaknade I morse med tät näsa. Kände mig inte förkyld eller nått, bara näsan som vad tät. Jihu..
Smart som jag är också så hade jag ställt klockan på 7.30 istället för 6.30 Så jag gick upp 7.45 eftersom att jag alltid znoozar 15 min. Bara ja men smart där Green! Men men... Gick in och försökte väcka Aylo, som inte alls ville upp idag. Inget bråk eller tjafs. Men han var så trött lillen. Fick ju då bli att klä oss och göra matsäck till han så han kunde äta frukost på dagis.
Väl på dagis blev han helt ifrån sig när jag satte han vid matbordet eftersom ingen av dom vuxna var vid bordet. Fick sett en av dom stå en bit bort så ropade på henne och bad om hjälp. Denna dam är Aylos absoluta favorit så var helt supert. Så fort hon fick Aylo i knät var allt bra igen och jag kunde skynda mig iväg.
Åkte till Kims jobb och lämnade min bil där, för den vibrerar helt sjukt så han fick se varför då det inte hjälpte att balansera däcken igår.
Fort in på affären och köpa en macka till frukost och så iväg på Heart. En vän plocka upp mig så Kim kunde kolla min bil.
Idag hade vi tema: konstruktiv komunikation. Våfflor till lunch och träning efter den. Tog 15 min på löpbandet. Gott!

Efter gårdagens har jag varit helt slut i hela kroppen egentligen idag. Smörjde hela ryggen med Aloe Vera Thermolotion för att se om det kunde hjälp lite. Det gjorde det dom härligt va.

Nu är i stort sett all snö borta här och det har regnat en del, så nedre delen i hästarnas hage är myr nu. Bad Kim om hjälp så tänkte vi bära ett par golvbrädor från gamla garaget ut i hagen så vi kunde rulla ut valen men det var bara att ge upp direkt asså. Kom inte en halvmeter in i den hagen med den plankan!
Kom på smarta idén att dra upp balen med min bil och rulla ut den bakom garaget då där är berg och ingen lera. Nackdelen där är att vrider man balen lite fel eller rullar lite fel så försvinner den rätt ner på myren. Kim var ju så snäll och hjälpte mig. Dock är ju han som han är, så när jag skulle förklara för honom hur han skulle vrida eller rulla den så började han att vrida eller rulla före jag hann säga åt vilket håll. Så då blev det ju självklart mycket "fel", som ledde till frustration från bägge håll. Han för att han tyckte jag inte förklarade och jag för att jag tyckte han inte lyssnade färdigt först. Men men. Vi är vänner nu igen ;)
Dock så var den kraftansträngning där nog för att ta kål på de krafter jag hade kvar.
Så jag gick upp i sängen och la mig för att vila och kom då på vad terapeuten sa igår om muskelavslappning. Så laddade ner en ny app som var guidad avslappning i 15 min. WOW är fit for fight resten av kvällen nu tror jag! Känner mig iallafall mycket bättre. Så om någon har något gott tips på en app eller youtube klipp som du tycker funkar så släng gärna med en kommentar:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Green - 4 maj 2016 21:57

Fick sovmorgon idag. Det var välbehövligt ska jag säga. Gick dock upp strax efter 9. Men men. Hade ett möte idag med min handledare på Heart, dps och nav. Min saksbehandlare på nav är tydligen sjukskriven typ 1 år så chefen på nav dök upp på dagens...

Av Erika Green - 3 maj 2016 19:04

Förra veckan fick jag samtal från sjukhuset att jag fått godkänt till att börja på dom nya medicinerna. Fick en tid idag för att lära mig hur jag ska sätta dessa sprutor på mig själv framöver.  Men först hade jag fått tid till att ta röntgen av hjä...

Av Erika Green - 13 april 2016 22:08

Denna helgen har verkligen varit fullbokad!   Startade redan på onsdagen. Då var det dags før vaccination och sedan yoga. Eftersom jag inte visste att man får både ont och en arm som ær oanvändbar så tänkte inte jag på det. Yogan gick som den gjo...

Av Erika Green - 4 april 2016 23:59

Hade återbesök på revmatologiska i kristiansand idag. Hade 2 tider. Först hos en fysioterapeut och sen hos läkaren. Fysioterapeuten var väldigt bra. Han var faktiskt svensk! Började prata om olika typer träning och sånt. Sen skulle vi mäta hur myc...

Av Erika Green - 2 april 2016 21:51

När jag kom hem inatt kunde jag absolut inte sova. Det bara gick inte. Blev såklart akut hungrig, så tog å åt 2 bananer. Det ska kunna hjälpa mot sömnen med eftersom banan innehåller melatonin, som är kroppen egentligen "sömnmedel". Nej då. Ville ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards