Alla inlägg under mars 2014

Av Erika Green - 12 mars 2014 18:05

Det var så gott att vakna idag och märka att Kim gått upp med Aylo. Kim kom upp och sa att Aylo var på dagis. Äntligen tänkte jag! Dock ringde dom Kim runt 13 och bad honom hämta prinsen igen :/ Har vart lagom grinig idag med Kim :P


Satt ute i solen med en kopp kaffe och en cigg före jag körde ner och hämtade tjejen som har börjat rida Gjafar. Helt underbart att sitta ute i solen :) Det gör mig lycklig!

Hästarna var jätte varma när vi hämtade dom. Gjafar stog och andasdes lite tungt så tänkte att han druckit dåligt men han ville inte ha vatten. Knasiga häst. Vi bestämde oss för att vi skulle skritta ut en tur i alla fall så att dom fick röra på sig. Jasmine hade gott tempo med öronen spetsade fram. Härligt. Första gången sen snön kom som jag/vi kunde använda skogen på andra sidan. Var ju väldigt glad att jag hade westernsadeln på Jasmine asså. Löjligt så dålig koll hon har på sina ben och vart hon ska trampa bäst möjligt :P snön var väl ca 20 cm djup, men hård på "spåren" och lös i mitten. Gång på gång trampa hon ut i mitten och blev lika förvånad varje gång hon trampa genom snön :P Hon är ju väldigt söt i alla fall :)Gjafar trampa ju så klart i hennes spår så vi bytte plats tillslut och då gick det ju hur fint som helst eftersom han är expert på vart han ska trampa :P 

Bägge hästarna var gott svettiga när vi var tillbaka. Bra! Gjafar fick gå ut "naken" men Jasmine fick ulltäcke på sig :) Bägge två la sig ju självklart i leran och rullade sig :) gott för dom med kall lera ;) Märkte tydligt idag att Jasmine börjar acceptera mig nu. Låter mig stå och gosa och njuter av det, och låter mig klia henne mer i ansiktet och på öronen. Underbar känsla det där :) 

Efter att vi gjort allt stallarbete så satte vi oss i solen och njöt och tjötade lite.

Slänger med en bild sist i inlägget :)


I mitt sista inlägg mådde jag inte alls bra. Men jag tog mig samman och valde att möta min demon face to face. Mötet gick förvånansvärt bra! Känns verkligen jätte skönt nu. Så 1 demon avklarad, flera kvar. Men tar en åt gången :)


Många tjötar på mig att jag måste/behöver skaffa mig en annan hobby än hästarna. Så nu har jag gjort det. Har dock inte börjat än för måste beställas först. Men detta är ett handarbete/knytarbete som kommer bli skoj när det är färdigt. Paracord heter det tydligen. Ska göra nya träns till hästarna med den metoden :) Inte så dyr hobby heller.


Imorgon ser det ut som att jag ska ut med med svigerinna :D hehe undrar hur det kommer sluta :P



 

Jamine slappnar av efter hon rullat sig :)


 

Med denna metoden ska jag knyta. Detta är ett "sidepull", tänkte göra ett sånt fast i andra färger, nackstycke, tyglar och till ett vanligt träns :)

Av Erika Green - 7 mars 2014 12:40

Tog mig själv i kragen och tvingar mig att möte en stor demon. Mår faktisk inte alls bra men bit ihop och kom igenom det här.
Visste att h*n var i närheten igår. Så skickade t den h*n va hos och hörde om jag kunde komma bort trots att h*n var där! O_o
Fick till svar att det gick bra.
-Inget gammalt. Ny start. Nya tider. Nya chanser. Glöm fan inte att andas där imellan bara nu Green! Höj ditt huvud och hellre visa att Du är stark, Du klarar detta, Du är bättre!

Så, lite peppsnack med mig själv imellanåt behövs alltså si sådär minst 1 gång i timmen!

Jag har absolut ingen som helst aning om hur detta kommer gå eller sluta! Jag kanske gör ett jävla snesteg, eller så går allt rätt i lås! Kanske går kjäpp rätt åt helvette!

*drickpaus*

Skriver lite annorlunda idag? Ja jag vet, men bara blir så! Inget sammanhang alls i det jag skriver men men... who cares? I don't give a shit.

Behöver jag prata med någon annan om det här eller ska jag bara pina mig igenom det själv??

Kim vet att jag träffade h*n igår. Tyckte inte om att jag indirekt "ljög" om det. Han fattar ju inte ändå?! Eller?? Han är ju färdig med det här typ för länge sen. Kan inte alls förstå, eller kanske inte vill förstå?? Varför sitter det så djupt i mig o inte i han? Eller kanske jag bara är svagare än han och inte kan hålla det bakom lås o bom?
Kanske jag har tappat nyckeln eller mitt lock?? Kanske sprak när det brast den gången för länge sen??

Känner mig lite som en zombie imellanåt. Ibland på kanten till stupet. Ibland flyger jag.

Kanske behöver mig en redig fylla med h*n? Så får vi se hur det går då? Kanske jag slår "ihjäl" h*n, eller h*n mig? Kanske vi blir kompisar? Kompisar?! H*n o jag? Hmm. Konstigt att ens tänka så. Eller?

Huff... Nu går huvudet på högvarv igen.. Ingen ordning alls där uppe.

Sen kommer Gjafars ryttare så vi ska rida uten sväng. Hoppas jag kan släppa allt om det så bara är för stunden jag rider!

Av Erika Green - 6 mars 2014 15:27

Igår var Gjafars ryttare här. Bestämde att jag skulle se hur Jasmine var i ryggen, om hon fortfarande var öm, men ingen reaktion :D slängde på henne westernsadeln och fortfarande ingen reaktion. Märkte dock att tränset inte satt optimalt så ska nog sälja det och skaffa ett nytt. Vi skrittade iväg bortåt för att ta en jätte lång grusväg. När vi väl kom dit var den ju självklart inte plogad, men snöskoter hade kört där en del så vi provade, men var ju livsfarligt! Helt plötsligt sjönk Jasmine rätt igenom snön o Gjafar med så vi vände och red en vända på grannens väg :) Jasmine gick jätte fint verkligen! Behövde knappt ta i henne och hon sänkte sig och höjde ryggen :) Dock blev hon svettig av bara skritt? Spänd kanske... Jaja. Jag var i alla fall överlycklig att hon kan börja tränas igen! På vägen hem frustade hon lite så jag härmade henne och då började hon kasta med huvudet lekfullt, så kom på att hon inte ville bli härmad :P hehe skrattade en del i alla fall. Gjafars ryttare har honom två dagar i veckan, onsdag och fredag. Så imorgon rider vi pt andra hållet och hoppas på en annan grusväg. Längtar verkligen till denna hemska snö försvinner nu. Får inte lov att rida i skogen på andra sidan än heller på grund av dessa jäv*a skidspåren! Pratade med grannfrun häromdagen om detta. Då berättade hon att dom inte ens vill att hundar ska gå i närheten o grejer ifall dom går över spåren eller bajsar?! Löjligt det där. Dom tar verkligen alla skogvägar här! Fruktansvärt jobbigt för alla som inte åker skidor!
Jag och grannen (mest grannen) gjorde en fodertunna till hästarna i tirsdags. Tog en plåttunna, ett gammalt hönät och en vattenslang. Eftersom det var fast topp och botten på tunnan tog vi bort dom, skar en skåra längst med vattenslangen och satte längst kanten, borrade hål längst kanten och stripsade fast hönätet med dubbla strips, vände tunnan och satte vattenslang där med som vi borra hål o stripsa fast. Borrade fem hål längst med tunnan och skruvade fast en planka på insidan som stack ut ca rio cm uppe och nere. Tog hem den och på onsdag förmiddag hjälpte Kim mig att sätta fast den i ett träd :) tog två gjekkstroppar (på svensk heter det??) och band fast ett uppe och ett nere :) klart! Funka fjell det där! Fyllde den till hälften och slog en del på den för hästarna blev lite rädda för ljudet av den. Tillslut började dom äta så blev väldigt stol! Nu ska vi bara se en vecka eller nått on den håller eller om något behöver ändras. Ska nämnligen göra en till :) så otroligt tacksam för hjälpen jag fick av grannen :) han tyckte bara det var roligt att prova något nytt, ingen av oss viste riktigt hur vi skulle få ihop den men blev hur bra som helst! Super nöjd med både hästar och tunnan :D glad tjej!
Kanske tråkigt innlägg för vissa men who cares? ;)

Av Erika Green - 2 mars 2014 16:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika.
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv, min familj och mina djur.
Är inte den bästa på att skriva, men skriver rakt från hjärtat och tankarna.
En kommentar eller fråga är alltid lika uppskattad!
Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards